Альтернативні варіанти підготовки
На курсах чи з репетиторами-підприємцями (замість "підпільних" репетиторів)
Схема індивідуальної (додаткової) освіти дитини для тих , хто не тягне програму (США)
У Південній Кореї діють так звані хагвони (академії), де діти з середньої та старшої школи займаються додатково чи не кожного дня після звичайних шкільних занять. У хагвонах є свої штати педагогів, які паралельно не можуть викладати у звичайних школах.
Три групи репетиторів:
– ті, що працюють легально, сплачуючи податки як приватні підприємці;
– ті, хто «підзаробляє» репетиторством на пенсії чи відійшовши від педагогічної діяльності;
– так звані шкільні «підпільні» репетитори.
Головне, як зазначають українські педагоги, – це великі класи і дуже стисла програма. Приділити увагу кожній дитині, коли на одному уроці сидить 30-35 дітей, дуже складно. У такому випадку вже не йдеться про індивідуальний підхід та «підтягування» тих, хто відстає.
У молодших класах цю прогалину можуть заповнити батьки, які за рекомендацією вчителя самостійно займаються з дитиною. Та навіть у цьому віці це не завжди спрацьовує. Що вже казати про старшокласників – у них і програма складна (не всі батьки пам’ятають шкільний курс математики чи фізики), і об’єм матеріалу, який треба обробити, більший. Тож часто без професійного стороннього втручання – нікуди. І винуватити шкільних вчителів за те, що вони не допомагають учням безкоштовно понад своїх посадових обов’язків, теж неправильно.
|