Щоденний (щотижневий, щомісячний) облік відвідуваності учнями/ученицями школи
Табелі успішності учнів/учениць
Поурочний план
План виховної роботи класу
6. Звернути увагу початківця на:
особливості організації освітньої діяльності
ведення шкільної документації
організацію позакласної роботи, дозвілля учнів
7. Як допомогти педагогу-початківцю стартувати в навчальному році.
10 допомог наставника молодому вчителю
1. Проаналізуйте разом із педагогом-початківцем навчальну програму з предмета й пояснювальну записку до неї.
2. Складіть спільно календарно-тематичний план на основі навчальної програми, навчального плану й підручників.
3. Надавайте методичну допомогу під час підготовки до уроків, особливо перших. Порадьте із власного досвіду, як ліпше підготуватися до першої зустрічі з учнями.
4. Дайте змогу педагогу-початківцю повправлятися в опрацюванні найскладніших тем, аби він міг врахувати ваші рекомендації як наставника. Конспекти уроків зі складних для учнів тем розробляйте спільно.
5. Зверніть особливу увагу педагога-початківця на принципи добору матеріалу до уроків систематизації та узагальнення знань, практичних і лабораторних робіт.
6. Спільно готуйте і добирайте до уроків дидактичний матеріал, обговорюйте та обирайте разом наочні посібники, тексти завдань, вправ, контрольних робіт залежно від теми й типу уроку. Порадьте фахову методичну літературу для самоосвіти педагога-початківця.
7. Навчайте педагога-початківця не копіювати готовий матеріал фахових видань чи методичних збірників, а застосовувати нестандартні інноваційні підходи під час проведення уроку, виробляти власний педагогічний стиль.
8. Відвідуйте уроки педагога-початківця, запрошуйте його на свої уроки, аналізуйте їх разом.
9. Діліться досвідом без повчання, спілкуйтеся доброзичливо, охоче демонструйте свою роботу.
10. Своєчасно допомагайте, морально підтримуйте педагога-початківця, хваліть його за успіхи.
Корисні поради від Джулі Дірксен — Книга "Мистецтво навчати".
•••
1. Урок починається з інтересу учня до предмету.
2. Перш, ніж пояснити, порадуйте.
3. Після того, як учні почали усміхатися, заінтригуйте.
4. Після того, як заінтригували, поясніть, навіщо це їм потрібно.
5. Передайте своє здивування і захоплення тим, що ви пояснюєте.
6. Запам'ятовується несподіваний приклад.
7. Запам'ятовується наочне і те, що можна використовувати.
8. Вищий клас — коли учень хоче переосмислити вашу інформацію і пояснити іншим.
9. Бажають вчитися не у того, хто добре знає предмет, а у того, хто показав, як він потрібен учневі.
10. Урок — це не коли знаючий пояснює незнаючим, а коли зібравшимся добре разом. А, що то й корисно — це наслідок!