Пятница, 19.04.2024, 19:28
Приветствую Вас Гость | RSS

                 Д р у ж б а

   

Меню сайту
Наш клас
Форма входу
Міні-чат
200
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всего ответов: 17
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Виховна работа [ Добавить статью ]

Програма з ПДР в 1-4 класах

 Класним керівникам:

1. Вести облік дитячого травматизму у класі;

2. Своєчасно повідомляти адміністрацію школи про ДТП, які сталися з учнями класу;

3. Проводити Єдині уроки з правил дорожнього руху на початку семестрів, а перед канікулами – днів безпеки дорожнього руху;

4. Щомісяця проводити класні години з Правил дорожнього руху в 1-11 класах відповідно з програмою (додаток 1) з обов’язковим записом у класному журналі.

   

ПРОГРАМА

для класних керівників з вивчення правил дорожнього руху на класних годинах

ля вчителів усіх класів внести до планів виховної роботи та проводити перед канікулами – інструктивне заняття по забезпеченню безпеки на дорозі; а 1 раз в місяць – заняття з запропонованої тематики).

1 клас ( 9 годин).

1. Вулиця сповнена несподіванок. Гра.

2. Наші вірні друзі на вулицях і дорогах. Світлофор. Гра .

3. Ми – пасажири. Практична робота.

4. “Червоний, жовтий, зелений”. Гра.

5. Ми - пасажири. Екскурсія містом.

6.Забороняється – дозволяється. Гра.

7. Рух пішоходів по вулицях і дорогах. Практична робота.

8. “ У гості до Айболіта”. Гра .

9.”Ми переходимо дорогу”. Сюжетно рольові ігри.

2 клас ( 9 годин).

1. Основні правила поведінки учнів на вулиці і дорозі. Дитячий дорожньо-транспортний травматизм .

2. Елементи вулиць і доріг. Дорожні знаки та розмітка.

3. Правила переходу вулиць та доріг. Правила переходу дороги при виході з автобуса, тролейбуса, трамвая.

4. Види світлофорів. Сигнали світлофора. Перехрестя та їх види.

5. Сигнали, що подаються водіями транспортних засобів.

6. Знайомство з небезпечними для руху пішоходів місцями у районі школи, кінотеатру, стадіону, парку.

7. Ми – пасажири. Практична робота

8. Рух пішоходів по вулицях і дорогах. Практична робота

9. “У гості до Айболіта”. Гра

3 клас ( 9 годин).

1.Основні правила поведінки учнів на вулиці і дорозі. Дитячий дорожньо-транспортний травматизм.

2. Безпека пішоходів. Перехід вулиці і перехрестя доріг

3. Правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах за складних погодних умов.

4. Види транспортних засобів.

5. Дорожні знаки та їх групи. Сигнали регулювання дорожнього руху.

6. Ми пасажири. Практичне заняття: правила користування громадським транспортом.

7. ”Намалюй дорожній знак”. Конкурс дитячих малюнків

8. Змагання на знання правил дорожнього руху

9. ”Чи знаємо ми автомобіль”. Вікторина.

4 клас (9 годин).

1. Наш шлях до школи та нові маршрути . Практичне заняття.

2. Рух групами та в колоні. Залізничний переїзд. Правила переходу залізничного переїзду.

3. Попереджувальні сигнали водіїв. Облаштування автомобілів спеціальними сигналами.

4. Перехрестя та їх види. Причини ДТП на перехрестях. Перехрестя в околицях школи.

5. Правила безпечної поведінки під час катання на роликах та роликових дошках.

6. Ігри та змагання з правил безпечної поведінки учнів на вулиці та дорозі.

7.”Веселі дорожні знаки“. Конкурс на знання дорожніх знаків.

8. Бесіда ”Ти – водій велосипеда“.

9. Конкурс учнів на краще управління велосипедом

 

ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ (Програма навчання учнів 1-4 класів шкіл області правилам дорожнього руху) Рекомендуємо ввести в плани виховної роботи учителів 1-4 класів класні години за тематикою з вивчення «Правил дорожнього руху» (ПДР): 17 годин у кожному класі з обов’язковим введенням окремої сторінки у класному журналі. Поточне, тематичне та підсумкове оцінювання в 1-4 класах проводити вербально. 1 клас (17 годин) 1. На наших вулицях. Пішоходом бути – наука (2 год.). Місто, селище, у якому ми живемо. Вулиця. Тротуар, проїжджа частина вулиці (мостова). Перехрестя. Чому на вулиці небезпечно? Правила поведінки учнів на вулиці. Де треба ходити по вулиці? Дисципліна на вулиці – запорука безпеки руху. 2. Ми йдемо до школи. Гра « Ми по вулиці йдемо» (2 год.). Розповідь про мікрорайон, у якому знаходиться школа. Ми переходимо вулицю. Найбільш безпечний шлях – найкращий. Де і як необхідно переходити вулицю, дорогу. Один допомагає іншому (не можеш сам перейти вулицю – попроси дорослого допомогти). Розгляд конкретних маршрутів учнів до школи. 3. Це повинні знати всі (2год.). Для чого потрібно знати правила безпеки поведінки на вулицях та дорогах? Як треба ходити по вулицях групами? Особливості руху пішоходів мокрою і слизькою (дощ, ожеледиця, снігопад) дорогою. 4. Наші вірні друзі. Гра «Світлофор»(2 год.). Сигнали для регулювання дорожнього руху. Світлофор і його сигнали: червоне світло забороняє рух («Стій»), жовте світло попереджує про зміну сигналів світлофора й забороняє рух («Увага»), зелене світло – дозволяє рух («Шлях відкрито»). Сигнали регулювальника та їх значення. Пішохідний світлофор та його сигнали. 5. Ми знайомимося з дорожніми знаками (2 год.). Дорожні знаки: «Залізничний переїзд зі шлагбаумом», «Залізничний переїзд без шлагбаума», «Перехрестя рівнозначних доріг», «Світлофорне регулювання», «Пішохідний перехід», «Попереджувальний знак», «Діти», «Прохід закрито», «В'їзд заборонено», «Пішохідна доріжка», «Місце зупинки2 автобуса та тролейбуса», «Місце зупинки трамвая», «Місце стоянки», «Пішохідний перехід», «Підземний пішохідний перехід», «Пункт першої медичної допомоги», «Телефон», «Пункт харчування», «Питна вода». 6. Ми – пасажири. Практична робота (2 год.). Громадський транспорт: автобус, тролейбус, трамвай. Правила користування громадянським транспортом і поводження в ньому. Зупинка громадянського транспорту. Дорожні знаки: « Місце зупинки автобуса або тролейбуса», «Місце зупинки трамвая». Як треба обходити трамваї, тролейбуси, автобуси та автомобілі. У чому небезпека раптового виходу на проїжджу частину із-за транспортного засобу, що стоїть біля тротуару (узбіччя)? 7. На дорозі за містом (2 год.). Дорога. Узбіччя, пішохідна доріжка – місця для руху пішоходів. Правила руху по дорозі за містом. Де можна переходити заміську дорогу? Перехід через залізничний переїзд. Місце переходу через залізничні шляхи. Дорожні знаки: «Залізничний переїзд із шлагбаумом», «Залізничний переїзд без шлагбаума». Як і з ким треба переходити залізничний переїзд? Заборона ігор неподалік залізничних шляхів. 8. Ми вчимося дотримуватися правил руху. Практичне заняття. Ігри: «Забороняється – дозволяється», «Червоний, жовтий, зелений», «У гості до Айболіта» тощо (2 год.). Закріплення знань і вмінь з усіх тем програми за допомогою моделей транспортних засобів, макетів засобів регулювання, схем вулиць та доріг, настільних ігор з правил дорожнього руху та рухливих ігор і змагань у залах або на спеціальному майданчику. 9. Екскурсія містом (селищем) (1 год.). Практичне закріплення знань дорожнього руху пішоходів на вулиці (дорозі) та перехресті. 2 клас (17 годин) 1. Основні правила поведінки учнів на вулиці, дорозі. Дитячий дорожньо-транспортний травматизм (1 год.). Повторення правил безпеки руху учнів на вулицях і дорогах, що вивчалися в 1 класі. Приклади дорожньо-транспортних випадків із дітьми в місті, селищі (за матеріалами місцевої Державтоінспекції). Найбільш небезпечні місця для руху пішоходів у мікрорайоні школи.3 Розгляд конкретних маршрутів учнів до стадіону, до парку, кінотеатру тощо. 2. Вибір найбільш безпечного шляху до школи (1 год.). Малювання схеми найбільш безпечного шляху до школи в щоденнику. 3. Рух пішоходів по вулицях і дорогах. Практична робота (1 год.). Дотримання правил дорожнього руху – запорука безпеки пішохода. Рух пішоходів тротуаром вулиці та узбіччям дороги. Правосторонній рух транспорту й пішоходів на вулицях міст нашої країни. Походження цього правила. Особливості руху пішоходів на заміських дорогах. Вибір найбільш безпечного шляху до школи. 4. Елементи вулиць і доріг. Дорожня розмітка (2 год.). Елементи вулиць і проїжджа частина, тротуар. Відгородження тротуару від проїжджої частини. Розповідь про дорогу та її складові частини: проїжджа частина, узбіччя, кювет, велосипедна та пішохідна доріжка. Розмітка дороги (розподіл зустрічних потоків транспортних засобів, суцільної або перерваної лінії, лінії пішохідного переходу, посадочного майданчика. 5. Сигнали світлофора та регулювальника ( 1 год.). Призначення світлофора. Зелений сигнал і його значення. Червоний сигнал і його значення. Жовтий – його значення. Призначення додаткових сигналів світлофора. Пішохідні світлофори і значення їх сигналів. Регулювальник. Жести регулювальника, що відповідають червоному, жовтому, зеленому сигналам світлофора. 6. Правила переходу вулиць і доріг (2 год.). Правила переходу вулиць і доріг. Місця, де дозволено переходити вулиці (дороги): пішохідний перехід, підземний пішохідний перехід, надземний пішохідний перехід. Перехід вулиць і доріг на сигнали світлофора та регулювальника. Перехід вулиць із одностороннім та двостороннім рухом. Особливості переходу приміської дороги у разі відсутності позначених пішохідних переходів. Вибір найбільш безпечних переходів вулиць і доріг на шляху до школи. 7. Перехрестя доріг і їх види (1 год.). Перехрестя доріг, що регулюється і не регулюється. 8. Поводження пішоходів на перехресті доріг. Сигнали, що подаються водіями транспортних засобів (1 год.).4 Подача водіями попереджувальних сигналів світловими сигналами поворотів транспортних засобів або рукою. Значення цих сигналів для пішоходів. 9. Дорожні знаки (2 год.). Попереджувальні: «Перетин із трамвайною лінією», «Наближення до залізничного переїзду», «Дикі тварини», «Шляхові роботи», «Перетин із велосипедною доріжкою» тощо. Заборонні: «Рух заборонено». Інформаційно-вказівні: «Місце стоянки легкових таксі», «Початок населеного пункту», «Кінець населеного пункту». Сервіс: «Лікарня», «Місце відпочинку». 10. Обов'язки пасажирів (2 год.). Правила посадки та виходу із громадського транспорту. Правила користування міським і залізничним транспортом. Правила поведінки учнів у міському та залізничному транспорті. Правила поведінки при перевезенні дітей на вантажних автомобілях. 11. Правила переходу вулиці (дороги) при виході із транспортних засобів (1 год.). Правила обходу трамвая. Правила переходу вулиці після виходу із автобуса, тролейбуса, таксі. Правила переходу заміської дороги після виходу із транспортних засобів (автобуса, таксі тощо). 12. Практичні заняття та ігри з правил дорожнього руху на спеціально розміченому майданчику (1 год.). Проведення ігор на спеціально розміченому лініями майданчику. На майданчику встановлюється обладнання: світлофори та дорожні знаки. На перехресті рух регулюють юні інспектори руху. Як засоби руху рекомендовано використовувати: самокати, велосипеди тощо. 13. Екскурсія містом (селищем) (1 год.). 3 клас (17 годин) 1. Вступ ( 1 год.). Інтенсивність руху на вулицях і дорогах. Інтенсивність і швидкість руху. Забезпечення безпеки пішоходів. Дорожньо-транспортний травматизм. Причини дорожньо- транспортного травматизму: незнання або невиконання пішоходами правил5 дорожнього руху, порушення правил користування транспортом, недисциплінованість на вулицях. 2. Турбота держави про безпеку руху. Державна автомобільна інспекція (1 год.). Виховання навичок свідомої дисциплінованої поведінки на вулицях, дорозі, у громадському транспорті. 3. Перехрестя доріг і їх види (1 год.). Перехрестя – це місце, де пересікаються вулиці та дороги. Види перехресть: тристоронні, чотиристоронні, площі. Межі перехресть. 4. Дорожні розмітки (1 год.). Дорожня розмітка вулиць і доріг. Основні лінії дорожньої розмітки та значення їх для пішоходів. 5. Сигнали для регулювання дорожнього руху (1 год.). Транспортні й пішохідні світлофори. Сигнали світлофорів і їх значення. Сигнали регулювальника та їх значення. Дії водіїв транспортних засобів і пішоходів на сигнали світлофора чи регулювальника. Сигнали регулювальника важливіші сигналів світлофора (при одночасному регулюванні). 6. Дорожні знаки та їх групи (2 год.). Групи дорожніх знаків: попереджувальні, пріоритету, заборонні, розпоряджувальні, інформаційно-вказівні, сервісу, додаткової інформації (таблички). Значення знаків для пішоходів. Місця встановлення дорожніх знаків. Закріплення знань учнів щодо дорожніх знаків, вивчених у 1-2 класах. Ознайомлення учнів із новими дорожніми знаками: Попереджувальними: «Одностороння залізниця», «Багатостороння залізниця», «Наближення до залізничного переїзду».; пріоритету: «Головна дорога»; заборонними: «Рух на велосипедах заборонено»; розпоряджувальні: «Кільцевий рух», «Велосипедна доріжка»; інформаційно-вказівні: «Дорога з одностороннім рухом», «Кінець дороги з одностороннім рухом»; сервісу: «Кемпінг», «Пост ДАІ» 7. Правила переходу вулиць і доріг (2 год.). Правила переходу вулиць і доріг. Місця, де дозволяється переходити вулиці й дороги. Нерегульовані й регульовані вулиці й перехрестя доріг.6 Перехід вулиць і доріг на сигнали світлофора або регулювальника. Перехід вулиць з одностороннім і двостороннім рухом. 8. Гальмівний шлях транспортних засобів (1 год.). Автомобіль та інші транспортні засоби миттєво зупинити неможливо. Фактори, що впливають на довжину гальмівного шляху. Перехід вулиці перед транспортом, що рухається неподалік, загроза життю людини. 9. Види транспортних засобів (2 год.). Автомобілі: вантажні, легкові, спеціальні. Їх значення. Автобуси й таксі, трамваї та тролейбуси – міський громадянський транспорт. Залізничний транспорт і його значення. Правила посадки та висадки із транспортних засобів. 10. Настільні ігри з правил дорожнього руху (1 год.). Закріплення матеріалу щодо правил дорожнього руху з використанням настільних ігор. 11. Ігри та змагання з правил безпеки руху учнів на вулицях та дорогах (2 год.). Ігри та змагання на виявлення кращих знань та вмінь за правилами безпечної поведінки учнів на вулицях і дорогах проводяться на спеціально розміченому майданчику, автомістечку, автодромі тощо. 12. Підсумкове заняття (1 год.). Перевірка знань учнів з правил дорожнього руху та безпечної поведінки на вулицях і дорогах проводиться у формі вікторини, запитань і відповідей тощо. 13. Екскурсія містом (селищем) (1 год.). 4 клас (17 годин) 1. Вступ ( 1 год.). Повторення правил безпеки руху на вулицях і дорогах, що вивчали у 1-3 класах. Виконання правил дорожнього руху – запорука безпеки пішоходів. Дитячий дорожньої-транспортний травматизм (за матеріалами місцевої Державтоінспекції). 2. Безпечний шлях до школи та нові маршрути. Практичне заняття (2 год.).7 Конкретні маршрути до школи. Зображення схеми найбільш безпечного шляху до школи в щоденнику школяра. Безпечні маршрути учнів до магазину, стадіону, бібліотеки, до спортивної секції тощо. Практичне заняття в мікрорайоні школи. 3. Рух учнів групами та в колонах (1 год.). Поняття про організовану пішу колону. Порядок руху груп дітей у місті та за містом. Заходи безпеки при організації піших екскурсій з учнями. Практична робота. 4. Турбота держави про безпеку руху. Державна автомобільна інспекція (1 год.). Виховання навичок свідомої дисциплінованої поведінки на вулицях, у дорозі, у громадському транспорті. Запрошення інспектора ДАІ. 5. Гальмівний шлях. Гальмівна відстань ( 2 год.). Автомобіль та інші транспортні засоби миттєво зупинити неможливо. Фактори, що впливають на довжину гальмівного шляху, гальмівної відстані. Перехід вулиці перед транспортом, що рухається неподалік, загроза життю людини. Відвідування автомістечка. Урок-практикум. 6. Правила переходу вулиць і доріг. Практичне заняття (2 год.). Правила переходу вулиць і доріг. Місця, де дозволяється переходити вулиці й дороги. Нерегульовані й регульовані вулиці й перехрестя доріг. Перехід вулиць і доріг на сигнали світлофора або регулювальника. Перехід вулиць з одностороннім і двостороннім рухом. Урок–практикум у мікрорайоні школи. 7. Обов'язки пасажирів (1 год.). Порядок очікування транспорту. Посадка і висадка пасажирів на маршрутні транспортні засоби. Поведінка в тролейбусі, трамваї, автобусі, маршрутному таксі. Перевезення групи учнів в автобусі, трамваї. Порядок перевезення дітей вантажними автомобілями та інщими видами транспорту. 8. Сигнали транспортних світлофорів. Регулювальник (2 год.). Сигнали транспортних світлофорів з додатковою секцією та пішохідні світлофори. Порядок руху транспорту і пішоходів на регульованому перехресті зі світлофором з додатковою секцією. Регулювальник. Призначення жестів (сигналів) регулювальника. Порядок руху на перехресті при регулюванні руху регулювальником та світлофором. Сигнали регулювальника важливіші за сигнали світлофора (при одночасному регулюванні). Нерегульоване перехрестя вашого району. Практична робота. 9. Обов'язки велосипедиста ( 1 год.).8 Обов'язки водія велосипеда. Що забороняється велосипедисту? Дотримання правил дорожнього руху велосипедистом. 10. .Залізничний переїзд (1 год.). Правила руху по залізничному переїзду. Сигнали зупинки потягу. Правила переходу й переїзду. 11. Урок-практикум. (Відвідування автомістечка, автодрому, розміченого майданчика тощо) (1 год.). 12. Підсумковий урок. Урок-тест «Правила дорожнього руху» (1 год.)

Категория: Виховна работа | Добавил: Олена (03.01.2017) | Автор: Олена E
Просмотров: 901 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 1
1 Олена  
0

Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Пошук
Важливі події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Календар
Календар України
Методпортал
Мої розробки
Школьный дворик. Мои разработки
Генератор ребусів
Генератор ребусів
Експрес-урок
Червона книга України
Акваріум

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный конструктор сайтов - uCoz