Суббота, 20.04.2024, 16:11
Приветствую Вас Гость | RSS

                 Д р у ж б а

   

Меню сайту
Наш клас
Форма входу
Міні-чат
200
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всего ответов: 17
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0

Каталог статей

Главная » Статьи » Методична допомога [ Добавить статью ]

«Моя Батьківщина - Україна»

Методичні рекомендації щодо написання та оформлення пошукових і науково-дослідницьких робіт Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина - Україна»

Всеукраїнська експедиція учнівської та студентської молоді  «Моя Батьківщина –  Україна» проводиться з метою вдосконалення патріотичного та громадянського виховання підростаючого покоління на традиціях і звичаях народу України,  формування гармонійно розвиненої особистості шляхом залучення молоді до активної діяльності з вивчення історичної та культурної спадщини, історії рідного краю, ознайомлення з географічними, етнографічними, культурними та історичними пам’ятками та об’єктами заповідного фонду. Експедиція має довгостроковий характер.

         Основними завданнями методичних рекомендацій є:

-         створення умов для оволодіння учнівською молоддю практичними навичками пошукової роботи, розширення напрямів краєзнавчих досліджень;

-         допомога учасникам експедиції та їх  керівникам у написанні робіт експедиції «Моя Батьківщина - Україна».

Учасники експедиції

До участі в експедиції запрошуються  учні загальноосвітніх навчальних закладів, вихованці позашкільного закладу.

На конкурс можуть бути подані роботи, виконані колективно (пошукова група), або індивідуально.

Умови участі в експедиції

Для участі в експедиції учасниками проводиться пошукова, науково-дослідницька робота, збір емпіричних даних, фактичних матеріалів, статистичної інформації під час походів, експедицій, подорожей, виконання практичних робіт у лабораторіях, теплицях, на навчально-дослідних земельних ділянках, сільськогосподарських і промислових підприємств, а також під час відпочинку в таборах.

         Експедиція проводиться за напрямами, зміст яких визначається  Положенням про Всеукраїнську експедицію учнівської та студентської молоді «Моя Батьківщина – Україна»:

          «Духовна спадщина мого роду»

          «Козацькому роду нема переводу»

         «Із батьківської криниці»

          «Із попелу забуття»

          «Живи і возрадуйся, роде наш красний»

 «Славні імена земляків»

         «Геологічними стежками України»

 «Географія рідного краю»         

Вимоги до оформлення пошукових і науково-дослідницьких робіт.

                   Роботи подаються у друкованому вигляді та на електронному носії (документ Miсrosoft Word, шрифт Times New -14pt, інтервал 1,5 у форматі RTF) обсягом до 15 друкованих сторінок (разом із додатками). Ілюстрації,  фотографії (розміром не менш ніж 13х18 см), малюнки, фотокопії, подаються окремо кількістю до 10 сторінок (також і на електронних носіях) і відеоматеріали, на які у роботі повинні бути посилання.

1.Титульна сторінка.

2. Анкета учасника (дані про авторську групу або автора; (село), район, область, навчальний заклад, клас (група), назва гуртка, прізвище, ім'я, по батькові кожного учасника і керівника групи, контактний телефон (при наявності), фото дослідницької групи).

3. Опис роботи гуртка (Саме ця частина дає загальне уявлення про роботу і має містити в собі такі основні питання: обґрунтування вибору теми, її актуальність, визначення мети і завдань даної роботи, ступінь її досліджуваності, теоретичне і практичне значення).

4. Основна частина (В основній частині іде виклад матеріалу, опис того, як проводилася пошукова робота, розкриваються її форми і методи, вона повинна відрізнятися від науково-дослідницьких робіт МАН тим, що матеріал викладається у довільній формі, по ходу тексту можуть бути розміщені фотографії. Основна частина може складатися з кількох розділів, між якими є логічний зв’язок).

5. Висновки. (Висновки мають бути чіткими, короткими за формою. У них необхідно зробити короткий аналіз найважливіших результатів, які були отримані в результаті пошуку).

10. Список джерел та літератури.

12. Додатки (фотографії учасників на об’єктах, екскурсійних об’єктів, карти, схеми, копії архівних документів, малюнки, легенди тощо).

13. Електронний варіант на диску.

Крім того, необхідно дотримуватися вимог щодо змістовного наповнення дослідження  експедиції:

- робота не повинна бути компілятивною, а повинна носити дослідницький характер;

- у дослідженні слід відобразити пошукову та експедиційну роботу (проведення експедицій, походів, екскурсій, опитування, робота в архівах, музеях, зустрічі з очевидцями, учасниками подій);

- потрібно звернути увагу на пропаганду та використання зібраних матеріалів.

Увесь текст звіту подається від імені учнів, а не керівника.

Збір матеріалів шляхом опитування місцевого населення складає найголовнішу частину роботи. Опитування населення не можна проводити безсистемно. Спочатку необхідно підібрати інформаторів з місцевих жителів. Бесіду з ними рекомендується розпочинати з пояснення мети і завдань, які ставлять перед собою учасники експедиції чи екскурсії. Бажано, щоб ця розмова носила невимушений характер і не перетворювалася у допит. Під час бесіди рекомендується  користуватися запитальником, щоб не пропустити головного, не відхилитися від теми дослідження. Але задавати запитання необов’язково у тій послідовності, у якій вони складені. Важливо просто не залишати жодного запитання без відповіді. Перевірка отриманих даних є обов’язковою умовою опитування населення, тому потрібно повідомлення одного інформатора звіряти з повідомленням інших інформаторів.

Важливе місце у польовій роботі займає фіксація речових джерел, яка включає:

а) опис предмета, що включає в себе назву предмета за його призначенням і спосіб використання, матеріал, з якого виготовлений предмет, і спосіб виготовлення, його характерні особливості, власника або джерело;

б) їх графічну замальовку.

На початку бесіди записуються такі дані:

1.     Місце запису (область, район, село).

2.     Від кого отримана інформація (прізвище, ім’я, по батькові, його національність, вік , професія).

3.     Хто вів запис.

Результатом діяльності учасників експедиції можуть бути розроблені різноманітні туристсько-краєзнавчі маршрути, публікації у пресі, виступи на радіо і телебаченні, створення нових музейних експозицій, передача найбільш цінних матеріалів у державні музеї.

Обов’язково слід показати суспільно значиму роботу, роботу волонтерських груп. Закінчується звіт висновками, де визначається новизна пошуку, його важливість, можливість використання здобутих у ході пошуку даних.

Орієнтовні критерії оцінки конкурсних робіт Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді

«Моя Батьківщина – Україна»

1. Відповідність роботи щодо вимог оформлення (5 б.):

назва роботи…………………………………………………………………….1 б.

назва напряму………………………. …………………………………………1 б.

назва області, району, населеного пункту……………………………………1 б.

дані про виконавців…………………………………………………………….2 б.

2. Вимоги до тексту роботи (10б.):

обсяг до 15 друкованих сторінок (шрифт Times New Roman - 14pt, інтервал 1,5)…  .5 б.

наявність електронного носія………………………………………………….5 б.           

3. Експедиційний пошук (25 б.):

об’єм та глибина експедиційних досліджень……………………………….15 б.

науковість, посилання на джерела…………………………………………...10 б.

4. Суспільно-значима робота……………………………………………….10 б.

5. Пропаганда використання зібраних матеріалів..……………………..10 б.

6. Пізнавальне значення……………………………….……………………..3 б.

7. Доступність викладу матеріалу………………….……………………….2 б.

8. Додатковий матеріал (20 б.):

-     об’єм до 10 сторінок (фото 13Х18, малюнки, фотокопії, вироби тощо)…5 б.

-     якість ілюстративного матеріалу………………………………………….10 б.

-     відповідність ілюстративного матеріалу змісту роботи…………………5 б.

9. Якість оформлення роботи (10 б.):

-     грамотність та охайність……………………………………………………5 б.

-     стиль викладу……………………………………………….………………5б.

10. Список використаної літератури та архівних джерел………..………….5 б.

Максимальна сума – 100 балів

Оформлення титульної сторінки

Міністерство освіти і науки України

Відділ освіти , молоді та спорту

Волноваської районної державної адміністрації

Володимирівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1

 

 

 

Матеріали Всеукраїнської експедиції учнівської та студентської молоді

«Моя Батьківщина  - Україна»

 Напрям експедиції

 

 «назва роботи»

 

 

 

 

                                                                  Піготували

                                                        вихованці гуртка

«Юний натураліст»

Керівник (ПІП повністю)

 

 

 

 

 

 

Володимирівка -  2016 р

  • «Духовна спадщина мого народу»: Свято-Михайлівський храм
  • «Із батьківської криниці»: вихованців Центру туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді «Фортуна» міста ... (...) за роботу «Майстрині української вишивки нашого краю» (керівники...), роботу «Зелена аптека природи»,Народні ігри нашого краю, 
  • «З попелу забуття»: «Вогнем війни опалена… (спогади очевидців)» , Бій місцевого значення,
  • «Геологічними стежками України»: «Жива вода з глибин Землі» 
  • «Географія рідного краю»: вплив побутової діяльності людини на ділянку водосховища»
  • «Славні імена земляків»:
  •  

 

Категория: Методична допомога | Добавил: Олена (15.11.2016) | Автор: Олена
Просмотров: 615 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Пошук
Важливі події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Календар
Календар України
Методпортал
Мої розробки
Школьный дворик. Мои разработки
Генератор ребусів
Генератор ребусів
Експрес-урок
Червона книга України
Акваріум

Copyright MyCorp © 2024
Бесплатный конструктор сайтов - uCoz