Суббота, 24.02.2018, 16:43
Приветствую Вас Гость | RSS

                 Д р у ж б а

   

Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [11]
Статті з навчання та виховання учнів молодших класів
Конспекти уроків [1]
Уроки колег, творчих учителів (деякі матеріали з інтернету)
Відео [4]
Відео учбове, створене колегами, учнями, з інтернета.
Виховна работа [29]
Матеріали колег, однодумців (деякі з інтернета)
Творчість дітей [3]
Творчість учнів молодшого шкільного віку
MК колег [5]
Методична допомога [31]
Учитель учителю.
Наш клас
Форма входу
Міні-чат
200
Наше опитування
Оцените мой сайт
Всего ответов: 17

Каталог статей

Главная » Статьи » Методична допомога [ Добавить статью ]

Рухавки

КОНЦЕНТРУЄМОСЬ НА: ВПРАВИ ДЛЯ РОЗМИНКИ (РОЗІГРІВУ)

Корисно розпочати навчальний рік з серії вправ для розігріву, щоб допомогти «зламати кригу» у відносинах між учнями, які ще недостатньо добре один одного знають2 . Вчителю необхідно періодично повторювати такі вправи протягом шкільного року. Коли учні спільно працюють в малих групах, їх варто використовувати часто - щонайменше пару разів на тиждень - особливо в ті моменти, коли формуються нові групи й їхні члени ще недостатньо знають один одного.(Прим. ред.: Такі вправи часто так і називають криголами або рухавки).

  1. ПОЛЮВАННЯ ЗА «СКАРБАМИ»
  • Крок 1. На великому аркуші паперу напишіть: Знайдіть людину, яка: 1) є середньою дитиною в родині 2) має цікаве хобі 3) знає гарний жарт (і попросите її розповісти його!) 4) лівша 5 говорить більш, ніж двома мовами 6) нещодавно навчилась якоїсь нової навички.
  • Крок 2. Попросіть учнів взяти листок паперу й накреслити на ньому таблицю з шістьма пронумерованими клітинами. Дайте їм сім хвилин походити по класу й зібрати підписи двох чоловік у кожну клітину - які задовольняють відповідним критеріям.

2. ТАЄМНІ ТАЛАНТИ

  • Крок 1. Роздайте маленькі аркуші паперу й попросіть учнів написати щось одне, що їм подобається робити, і чого інші учні ймовірно не знають.
  • Крок 2. Зберіть листочки, перемішайте їх і роздайте їх учням, намагаючись, щоб ніхто не одержав свій власний листок.
  • Крок 3. Учні ходять по класу й намагаються знайти того учня, у якого є цей прихований талант.

3. ДВІ ПРАВДИ Й ОДНА БРЕХНЯ

  • Крок 1. Попросіть кожного учня написати про себе три речі – як найбільше ви любите проводити час, обов'язки, які доводиться виконувати вдома і т.п. Два з цих трьох тверджень мають бути правдивими, а одне – ні. При цьому брехня має бути схожа на правду, а правдиві твердження мусять бути трохи дивними.103
  • Крок 2. Інші учні класу (або малої групи) повинні догадатися, яке із тверджень є помилковим.

4. ПАВУТИННЯ

Ця вправа допомагає створити інклюзію (включити всіх у співтовариство) і почуття спільноти через практику активного слухання.

  • Крок1. Попросіть учнів сісти в одне велике коло.
  • Крок 2. Поясніть, що під час виконання цієї вправи в кожного учня буде можливість назвати своє ім'я й розповісти про себе щось особливе. Дайте їм одну хвилинку на те, щоб вирішити, що вони скажуть про себе.
  • Крок 3. Попросіть одного учня почати, сказавши своє ім'я й щось про себе (наприклад, «Мене звуть Ганна й у мене чудова пам'ять»). Потім попросіть його міцно взятися за кінчик довгої мотузки (вовняної пряжі), а весь клубок перекинути (або перекотити по підлозі) кому-небудь навпроти в колі. Запропонуйте учням продовжувати цей процес доти, поки не висловляться всі (якщо хтось не хоче говорити, він має право сказати «пропускаю») і поки не утвориться свого роду «павутина» зв'язків з пряжі.

5. ТИ МЕНІ ПОДОБАЄШСЯ, ДРУЖЕ (для групи будь-якого розміру).

  • Крок 1. Попросіть учнів встати у велике коло.
  • Крок 2. Попросіть одного учня встати в центрі. Він повинен підійти до одного з учнів, які знаходяться в колі, і сказати: «Ти мені подобаєшся». Цей учень має відповісти: «Ти мені теж подобаєшся, але я не повинен посміхатися», - і при цьому не посміхатися. Можна сказати це двічі одній і тій самій людині.
  • Крок 3. Якщо ця людина посміхнеться – а більшість учнів, як правило, посміхаються – то їй помінятись місцями з учнем, що знаходиться в центрі кола. Як альтернатива, цей учень може приєднатися до того, хто стоїть в центрі, й тоді вони далі разом будуть намагатися змусити посміхнутися інших. Для соромливих учнів цей другий варіант може бути більше прийнятним і в цьому випадку вправа буде проходити швидше.

6. ПОГОВОРИ ЗІ МНОЮ! (для груп від 10 до 30 чоловік) Це дуже весела вправа. Вона також надає можливість попрактикуватись у розумінні під час читання.104

  • Крок 1. Порахуйте кількість учасників. Зробіть маленькі аркуші паперу для кожного. На кожному листочку варто написати якусь вказівку. Ось кілька прикладів таких вказівок: Скажи мені неправду. Говори зі мною сердито. Дивися на мої туфлі. Часто закривай очі. При розмові зі мною, доторкайся до свого носа. Не звертай на мене уваги (ігноруй мене). Дивися на стелю. Говори мені компліменти. Міняй партнерів. Ви можете написати безліч подібних вказівок. Деякі можна використати двічі.
  • Крок 2. Липкою стрічкою приклейте вказівки на спину кожному учневі. Учень не повинен бачити той папірець, що йому приклеюється!
  • Крок 3. Попросіть учнів ходити по класу. Вони мають читати вказівки на спинах інших.
  • Крок 4. Запропонуйте їм розмовляти з учнем, якого вони зустріли, і виконувати вказівки, написані в нього на спині. Наприклад, якщо у вказівці говориться «Часто закривай очі», те при розмові з цим учнем вам належить часто закривати очі. Через кілька хвилин перейдіть до наступного учня. Звичайно, при цьому інші учні будуть читати ті вказівки, які написані на вашій спині. Отже, всі будуть читати записки на чужих спинах і виконувати вказівки.
  • Крок 5. Наприкінці цього завдання кожен учень повинен спробувати здогадатися, що написано в записці на його спині.

7. ПОГЛЯНЬ, МАН! За допомогою цієї вправи можна створити пари для спільної роботи учнів на основі випадкового вибору. Цей метод добре застосовувати, коли кількість учнів у класі від 10 до 30. Пари складають кожні два учні, які говорять один одному «Ман!» Продовжуйте доти, поки всі учні не опиняться в парах.

  • Крок 1. Попросіть учнів стати в коло. Скажіть усім дивитись на підлогу.
  • Крок 2. Учитель говорить: «Глянь, ман!» Кожний повинен підняти очі й глянути на обличчя якогось учня в колі.105
  • Крок 3. Майже кожен буде дивитися на когось, хто дивиться на когось іншого. Однак все-таки буде кілька людей, які дивляться один на одного. Ті учні, які дивляться один на одного, повинні сказати: «Ман!» Вони виходять з гри й їм треба вийти з кола

 

** 

http://www.criticalthinking.expert/book-criticalthinking/FREE_tehnologії_rozvitku_kritichnogo_mislennja_uchnіv.pdf -     ПЕРЕКЛАД ПУБЛІКАЦІЇ ПРОЕКТА «ЧИТАННЯ І ПИСЬМО ДЛЯ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ» Адаптований переклад з анг. / Алан Кроуфорд, Е. Венди Саул, Самуел Метьюз, Джеймс Макінстер; за заг. ред. Олени Пометун[версія без верстки] 2006 рік

ЗМІСТ

ПЕРЕДМОВА ДО УКРАЇНСЬКОГО ВИДАННЯ

ПЕРЕДМОВА ДО АМЕРИКАНСЬКОГО ВИДАННЯ

РОЗДІЛ 1: ПРИНЦИПИ АКТИВНОГО НАВЧАННЯ Й КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ

  • Найпродуктивніше викладання
  • Рекомендації з організації активного навчання Мислити критично
  • Середовище на занятті
  • Як зробити програму навчання максимально ефективною

РОЗДІЛ 2: ТЕХНОЛОГІЇ І МЕТОДИ Й ВИКЛАДАННЯ Сценарії базових уроків і як їх читати 

РОЗДІЛ 3: ПЛАНУВАННЯ УРОКУ Й ОЦІНЮВАННЯ

1.ПЛАНУВАННЯ УРОКУ

  • Дійсність, вибір і співтовариство класу
  • Планування викладання
  • Планування окремого уроку
  • Попередні зауваження
  • Хід роботи
  • Проблеми менеджменту
  • Приклад плану уроку
  • Тематичні навчальні блоки
  • Алгоритм створення тематичного блоку

2. ОЦІНЮВАННЯ

  • Оцінювання критичного мислення й активного навчання
  • Оцінювання в середовищі активного навчання
  • Спрощення процесу оцінювання під час активного навчання
  • Орієнтовні цілі уроку й оцінювання можливостей
  • Критерії самооцінювання спрямованого читання й обмірковування
  • Оцінювання якості процесів мислення учнів через навчальні письмові продукти
  • Алгоритм оцінювання твору
  • Розробка критеріїв
  • Самооцінка вчителів

РОЗДІЛ 4: НАВЧАЄМО ЧЕРЕЗ РІЗНІ ПРЕДМЕТИ

  • Активне навчання й критичне мислення у викладанні літератури
  • Активне навчання й критичне мислення у викладанні математики
  • Активне навчання й критичне мислення у викладанні природознавства
  • Активне навчання й критичне мислення на уроках мистецтва
  • Активне навчання й критичне мислення у викладанні на інтегрованих (тематичних) уроках
  • Активне навчання в самостійній роботі: навички навчання для учнів

ДОДАТОК

1: УЧНІВСЬКІ І УЧИТЕЛЬСЬКІ СТАНДАРТИ

  1.  СТАНДАРТИ Й КРИТЕРІЇ ДЛЯ УЧНІВ
  2. СТАНДАРТИ Й КРИТЕРІЇ ДЛЯ ВЧИТЕЛІВ

ДОДАТОК 2: ТЕКСТИ ДЛЯ ОБГОВОРЕННЯ

Категория: Методична допомога | Добавил: Олена (29.10.2017) | Автор: Олена E
Просмотров: 44 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Пошук
Важливі події
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Календар
Календар України
Методпортал
Мої розробки
Школьный дворик. Мои разработки
Генератор ребусів
Генератор ребусів
Експрес-урок
Червона книга України
Акваріум

Copyright MyCorp © 2018
Бесплатный конструктор сайтов - uCoz