Естафети
Естафета звичайна
Дві команди шикуються в колону по одному за загальною стартовою лінією. На відстані 15-20 м від команд — місця повороту естафети: високі прапорці чи стійки (1,5 м) або учасники гри (по одному з кожної команди). За командою початку естафети перші фавці команд біжать до стійки, оббігають її, біжать до других номерів, передають естафету, доторкаючись до долоні.
Перемагає команда, яка швидше закінчить біг. Естафету передавати за стартовою лінією.
Естафета з кеглями
Гравці розділяються на дві-три однакові за кількістю команди, так само, як і в попередній естафеті. Напроти кожної команди на відстані 10-15 м від лінії старту креслять у ряд два-три невеликі кола.
За командою (свистком) капітани з кеглями в руках біжать до своїх кіл, ставлять кеглі, повертаються назад, торкаються витягнутої руки фавця, який стоїть попереду, і стають у кінець своєї колони. Наступні фавці біжать до своїх кеглів, забирають їх, передають наступним фавцям і т.д. Вифає команда, яка раніше закінчила естафету.
Вказівки до гри. Якщо кегля впала, коли її ставили, треба спочатку її підняти і поставити на місце, а потім продовжувати біг.
Естафета з паличками (малими м’ячами) Зміст естафети такий, як і попередніх.
Зустрічна естафета
Розподілити учнів на дві команди. Кожна з них, розрахувавшись на переший-другий, у свою чергу, ділиться на дві частини. Перші номери кожної команди шикуються в колони на одному боці майданчика за позначеною лінією. На відстані 15-20 м від неї креслять другу лінію, за якою стають другі, номери, проти колони своїх партнерів.
За сигналом (голосом або свистком) гравці, які стоять першими в колоні № 1, біжать до другої половини своєї команди, передають колоні №2 естафетну-палицю і стають у кінець її. Другі номери, діставши палицю, біжать до перших номерів, передають їм естафетну палицю і т.д.
Виграє команда, яка раніше виконала завдання, тобто перші номери команди стають на місця других номерів, і Навпаки. Кожний гравець, який несе предмет, має перетнути лінію перед тим, як віддати його.
Зустрічна естафета з перешкодами
Розділити гравців на дві частини (вони шикуються в колону одна проти одної на відстані 10-15 м). Зміст естафети такий, як у попередньої.
Варіанти естафети:
- з рівновагою. Учні швидко йдуть з одного боку лави на другий;
- з пролізанням. Учні пролізають гімнастичний обруч (обручі);
- зі стрибками. Учні перестрибують через натягнуту резинку;
- зі стрибками через скакалку, яка залишена посередині дистанції бігу в естафеті (взяти скакалку в руки і прострибати 5-10 разів).
Вказівки до гри. Гравець повинен обов’язково подолати всі перешкоди.
Естафета з обміном
Гравців розподіляють на дві команди, які фікуються в
колону по одному, паралельно одна одній. Перед командами проводять стартову лінію. На відстані 10-15 м від лінії старту (напроти кожної з них) ставлять стійку або кладуть гімнастичний обруч, в якому є скакалка. Попереду стоять капітани, які отримують по малому м’ячу. За командою (свистком) капітани біжать до стійок або гімнастичного обруча, обмінюють м’ячик на скакалку і повертаються до своєї команди, передають скакалку гравцеві, який стоїть попереду. Гравець, який отримав скакалку, біжить вперед і виконує те саме, що і капітан.
Варіанти естафети, з перешкодами (натягнута гумка: перестрибування, пролізання...).
Естафета парами
Учныв розподіляють на дві команди. Кожна з них шикується в колону по два перед лінією старту. Перед кожною колоною ставлять у ряд 6-8 кеглів на відстані 1-1,5 м. За командою (свистком) вчителя пари, які стоять у колоні першими, тримаючись за руки, біжать між кеглями «змійкою», намагаючись не збити їх, і повертаються на свої місця. Потім бізкить наступна пара і т.д.
Виграє команда, пари якої раніше виконали завдання. Під час бігу учасники тримають один одного за руки. Гра- вець, який збив кеглю, повинен сам її поставити, і тільки по
Естафета з веденням м’яча
Гравців розподіляють на дві команди, які шикуються в колони по одному за лінією старту. Проти кожної команди на відстані 10-15 м від лінії ставлять стійку або кеглю. Перші в колоні тримають м’яч. За командою вчителя (свистком) починають бігти вперед з одночасним веденням м’яча ударами об підлогу (землю). Добігають до стійки (кеглі), обводять її, повертаються до своїх команд і передають його Наступному гравцеві. Гра продовжується доти, поки всі гравці не виконають ведення м’яча.
Варіанти естафети:
- вести м’яч між стійками (кеглями);
б)закидати в корзину;
Естафета «Передача м’яча над головою»
Учнів розподіляють на три-чотири команди. Вони шикуються за лінією старту в колони по одному, паралельно одна одній, на відстані витягнутих уперед рук. Капітани "кожної команди тримають м’яч.
За сигналом капітани передають м!яч над головою гравцям, які стоять позаду, ті передають далі. М’яч передається до кінця колони. Останні гравці, отримавши м’яч, оббігають з правого боку свою колону, стають першими і передають м’яч над головою Л так доти, поки всі учасники не перебіжать із м’ячем. Коли капітан, який починав гру, буде останнім і отримає м’яч, він біжить, стає попереду своєї команди та піднімає м’яч.
Варіанти гри:,
а) передача м’яча між ногами;
б) передача м'яча справа (зліва);
в) передача м’яча сидячи, ноги нарізно.
http://techno-favourit.ru/photos/labirint-po-teme-zdorove-dlya-detey-35034-large.jpg - картинка
3. Зустрічна естафета
Учнів розподіляють на дві команди, учасники кожної з них, розрахувавшись на перший-другий, у свою чергу діляться на дві частини. Перші номери кожної команди шикуються в колони і стають за позначеною лінією. На відстані 15-20 м від неї креслять другу лінію, за якою проти колони своїх партнерів стають другі номери.
За сигналом (голосом або свистком) гравці, які стоять першими в колоні №1, біжать до другої половини своєї команди, передають колоні №2 естафетну паличку і стають у її кінець. Другі номери, діставши паличку, біжать до перших номерів, передають їм естафетну паличку і т.д.
Виграє команда, яка раніше виконає завдання, тобто перші номери якої стануть на місця других номерів, і навпаки.
Кожен гравець перед тим, як віддати паличку, має перетнути накреслену лінію.
4. Зустрічна естафета з перешкодами
Розділити гравців на дві частини (вони шикуються в колону одна проти одної на відстані 10-15 м). Правила проведення естафети такі ж, як і попередньої.
Варіанти естафети:
а) змагання проводяться на лавах і дітям потрібно пробігти з одного кінця в інший;
б) учні мають пролізти через гімнастичний обруч (обручі);
в) діти перестрибують через натягнуту резинку;
г) стрибають через скакалку (пробігають пів дистанції, беруть скакалку, що лежить на підлозі, роблять 5-10 стрибків і біжать далі).
Вказівки до гри. Гравець повинен обов’язково подолати всі перешкоди.
5. Естафета з обміном
Гравців розподіляють на дві команди. Діти шикуються в колони по одному. Проводять стартову лінію. На відстані 10-15 м від неї (напроти кожної команди) ставлять стійку або кладуть гімнастичний обруч зі скакалкою. Капітанам дають по малому м’ячу. За командою (свистком) вони підбігають до стійок або гімнастичного обруча, обмінюють м’ячик на скакалку, повертаються до своєї команди і передають скакалку гравцеві, який стоїть попереду. Гравець, який отримав скакалку, біжить вперед і виконує те саме, що перед цим робив капітан.
Варіанти естафети: замість стояків можна використовувати натягнуту резинку. Діти мають перестрибнути через неї або пролізти під нею.
6. Естафета парами
Гравців розподіляють на дві команди. Кожна з них шикується в колону по два перед лінією старту. Перед кожною колоною ставлять у ряд 6-8 кеглів на відстані 1-1,5 м. За командою (свистком) вчителя пари, які стоять у колоні першими, тримаючись за руки, пробігають між кеглями “змійкою”, намагаючись не збити їх, і повертаються на свої місця. Потім біжить наступна пара і т.д.
Виграє та команда, пари якої раніше за інші виконають завдання.
Під час бігу учасники тримають один одного за руки. Якщо гравець ненароком зіб’є кеглю, то мусить сам її поставити на місце, і лише після цього пара продовжує біг.
7. Естафета з веденням м’яча
Гравців розподіляють на дві команди, які шикуються в колони по одному за лінією старту. Проти кожної команди на відстані 10-15 м від лінії старту ставлять стійку або кеглю. Перші в колоні тримають м’ячі. За командою вчителя (свистком) вони починають бігти вперед і одночасно ведуть м’яча ударами об підлогу (землю). Добігають до стійки (кеглі), оббігають її, повертаються до своїх команд і передають м’яча наступному гравцеві. Гра триває доти, поки всі гравці не виконають ведення м’яча.
Варіанти естафети:
а) провести м’яч між стійками (кеглями);
б) закинути м’яч у корзину;
в) вести м’яч ногами.
8. Естафета “Передача м’яча над головою”
Учнів розподіляють на три-чотири команди. Вони шикуються за лінією старту в колони по одному і стають один від одного на відстані витягнутих уперед рук. Капітани кожної команди тримають по м’ячу.
За сигналом капітани передають м’яч над головою гравцям, які стоять позаду, а ті передають його далі гравцям, які стоять у кінці колони. Останні гравці, отримавши м’яча, оббігають з правого боку свою колону, стають першими і знову починають передавати м’яча над головою. І так доти, доки всі учасники не пробіжать із м’ячем. Коли капітан, який почав гру останнім, отримає м’яча, то мусить стати попереду своєї команди і підняти його.
Варіанти гри:
а) м’яч передають між ногами;
б) м’яч передають правою (лівою) рукою;
в) м’яч передають сидячи.
9. Естафета “Альпіністи”
Учні розподіляються на кілька команд, які шикуються на великому майданчику в колони по одному. Однією рукою кожен учасник команди тримається за довгу мотузку.
За сигналом (свистком) вчителя “альпіністи”, тримаючись однією рукою за мотузку, усією командою біжать до своєї стійки з прапором, оббігають її, повертаються усі гуртом назад і стають за стартову лінію.
Варіанти естафети: гру проводять зі скакалками.
10. Естафета раків
Гравців розподіляють на дві команди. Кожна з них теж ділиться на дві частини і шикується у дві колони, одна напроти одної. Перші номери присідають, опираючись на руки (за спиною).
За сигналом “Раки” учасники, перебираючи ногами і руками, починають рухатись назустріч один одному. Коли “рак” доповзе до лінії, що позначає територію другої половини його команди, наступний гравець починає повзти. Отже, “раки” міняються місцями.
Перемагає команда, яка виконає завдання першою. |